Heti Online Magazin - 2018-09-04
Heti Online
Székhely: 7400 Kaposvár, Ezredév u. 1.
Telefon: +36-82-511-242 - E-mail: info@adonet.hu - Web: www.hetionline.hu
TARTALOM:
» Új hitelprogram kkv-k technológiai korszerűsítésére » Meghirdették a Minőség-Innováció 2018. évi pályázatot » Átalakítják a munkaügyi központok működését » A vállalkozóknál is csökkenteni kell az adminisztrációt az adózás területén » Nagy összegű készpénz átvitele az Európai Unió határán
Új hitelprogram kkv-k technológiai korszerűsítésére

Majdnem 60 milliárd forintos keretösszeggel megjelent a "Mikro-, kis- és középvállalkozások technológiai korszerűsítése célú hitelprogram" a Gazdaságfejlesztési és Innovációs Operatív Program keretében - közölte Rákossy Balázs, a Pénzügyminisztérium (PM) európai uniós források felhasználásáért felelős államtitkára.

A hazai vállalkozások szeptember 10-től igényelhetik a hitelt az MFB Pontokon keresztül.

A program célja a mikro-, kis- és középvállalkozások technológiai korszerűsítése, hogy a vállalkozásoknak olyan finanszírozási segítséget nyújtson, amely lehetőséget teremt korszerű termék- és szolgáltatásfejlesztésre. A támogatott beruházásoknak olyan fejlesztést kell eredményezniük, ami javítja a vállalkozások technológiai felkészültségét, pénzügyi szempontból életképes és jövedelemtermelő - emelte ki az államtitkár.

Hangsúlyozta: a hitelprogram középpontjában az egyszerű, gyors átfutású, kis összegű beruházások támogatása áll, amely számos vállalkozás számára nyújthat megoldást fejlesztési elképzeléseik megvalósításához. Az elnyerhető kölcsön összege 1-50 millió forint, amely tárgyi eszközök és immateriális javak beszerzésére fordítható.

A hitel futamidejét a leghosszabb maximális amortizációs idővel rendelkező eszközhöz tartozó futamidő alkalmazásával szükséges meghatározni, a kamat 0 százalék/év - ismertette az államtitkár. Hitelkérelmek benyújtására 2018. szeptember 10-től van lehetősége a fejleszteni kívánó vállalkozásoknak. Bővebben a www.mfbpont.hu és a www.palyazat.gov.hu oldalon informálódhatnak az érdeklődők.

Meghirdették a Minőség-Innováció 2018. évi pályázatot

Meghirdették a Minőség-Innováció 2018. pályázatot, amelyre szeptember 20-ig lehet jelentkezni - közölte a lebonyolításban közreműködő Európai Minőségügyi Szervezet (EOQ) Magyar Nemzeti Bizottsága Közhasznú Egyesület.

A nemzetközi pályázaton a versenyképességet növelő, vevőorientált minőség-fejlesztést eredményező innovációt ismerik el.

A közleményben kiemelték, a pályázatot a finn minőségügyi szervezet kezdeményezésére a finn államelnök indította útjára 2007-ben, azóta 18 ország csatlakozott a kezdeményezéshez, így Magyarországon kívül Baszkföld, Botswana, Csehország, Dél-Afrika, Észtország, Finnország, Izrael, Kazahsztán, Kína, Lettország, Litvánia, Oroszország, Ruanda, Spanyolország, Sváziföld, Svédország és Zimbabwe vállalatai, szervezetei indulhatnak.

Magyarország az EOQ MNB Egyesület közreműködésével 2013-ban kapcsolódott a nemzetközi pályázathoz, azóta évente a magyar szervezetek nyújtották be a pályázatok mintegy 10 százalékát. 2014-2016 között évente két, 2017-ben egy magyar pályázat kapott nemzetközi díjat.

Az idei Minőség-Innováció nemzeti díjkiosztó ünnepséget 2018 novemberében tartják Budapesten, a nemzetközi díjat 2019. februárban adják át Pekingben.

Átalakítják a munkaügyi központok működését

A megváltozott piaci körülmények miatt átalakítják a munkaügyi központok foglalkoztatási osztályainak működését, a pilot-program célja, hogy a következő 1-1,5 évben közel 50 ezer embert vezessenek vissza az elsődleges munkaerőpiacra - közölte Bodó Sándor, a Pénzügyminisztérium foglalkoztatáspolitikáért és vállalati kapcsolatokért felelős államtitkára.

A programban az álláskeresők segítséget kapnak önéletrajzuk megírásában, képességeik meghatározásában. Ezáltal a foglalkoztatási osztályok munkatársai az álláskeresőket végzettségük, illetve készségeik és képességeik alapján tudják kapcsolatba hozni a számukra megfelelő munkáltatóval.

A rendszer átalakítását a pilot-program keretében először csak Szabolcs-Szatmár-Bereg és Hajdú Bihar megyében indították el, a későbbiekben terjesztik ki az egész országra.

A vállalkozóknál is csökkenteni kell az adminisztrációt az adózás területén

Míg a magánszemélyek esetében - az szja-bevallás adóhivatali elkészítésével - az adóval kapcsolatos adminisztráció csaknem nullára csökkent, addig a vállalkozásoké még mindig magas, ezért a versenyképesség további javulásához mindenképp szükség van a bürokratikus terhek csökkentésére - mondta Izer Norbert a Pénzügyminisztérium adóügyekért felelős államtitkára.

Emlékeztetett, hogy a Világbank megbízásából készített felmérés szerint Magyarországon évente átlagosan 277 órát kell adminisztrációval töltenie egy vállalkozásnak az adóügyek intézésekor. A leghatékonyabb, a leggyakorlatiasabb és a lehető leggyorsabb egyszerűsítést szeretnénk itt elérni, amely csak az adószakma bevonásával lehet eredményes - jelentette ki az államtitkár.

Gyakorlati tapasztalatokra, nemzetközi példákra és jogalkalmazói visszacsatolásra mindenképp szükség van, ezért hívja össze már szeptemberben a legnagyobb ügyfélkörrel és tapasztalattal bíró adótanácsadó cégeket, illetve szervezeteket a Pénzügyminisztérium.

Az első alkalommal megrendezendő adótanácskozáson az adószakemberek megvitatják többek között az idén hatályba lépett nagy adókódexek, így például az adózás rendjét meghatározó törvények, illetve a jövedéki adótörvény, gyakorlati tapasztalatait. Szóba kerülnek a jövő évi adóváltozások is, valamint várják az adótanácsadóktól azokat a konkrét javaslatokat is, amelyekkel az adminisztráció érdemben csökkenthető - sorolta Izer Norbert a szeptember közepére tervezett tanácskozás témáit.

A szeptemberi adótanácskozás nemcsak a hatályos szabályok alkalmazásának gyakorlati kérdéseire adhat választ, hanem hozzájárulhat ahhoz is, hogy néhány éven belül radikálisan csökkenhessen a vállalkozások adózással összefüggő adminisztrációs terhe - hangsúlyozta.

Nagy összegű készpénz átvitele az Európai Unió határán

Kellemetlen meglepetésben lehet része annak, aki nem tesz írásban bejelentést, ha legalább 10 ezer eurónak megfelelő készpénzzel lépi át az Európai Unió határát.

A nemzetközi utazások alkalmával több szabályra is figyelni kell. Az egyik ahhoz kapcsolódik, amikor valaki nagy összegű készpénzzel utazik az EU-ba, vagy hagyja el annak területét. Ha ez az összeg, akármilyen pénznemben eléri a 10 ezer eurót, akkor írásban kell bejelentést tenni a NAV-nál. A bejelentési kötelezettség szempontjából a forgalomban lévő bankjegyeken és pénzérméken kívül készpénznek minősül a bemutatóra szóló, átruházható értékpapír is, például az utazási csekk, a váltó, a fizetési megbízás, a kötvény, a részvény stb. is.

Az írásbeli nyilatkozatot az EU-ba való belépés, illetve az EU elhagyásának helyszínén kell megtenni, illetve benyújtani a vámhatóságnál.

A nyilatkozat letölthető:

http://ec.europa.eu/eucashcontrols 

http://www.nav.gov.hu/nav/vam/egyeb/keszpenz_130107.html 

A bejelentés elmulasztása, vagy valótlan tartalmú megtétele a birtokban tartott pénzösszeg 10, 40, vagy 60 százalékáig terjedő bírságot eredményezhet.

Az Európai Unió néhány tagállamában emellett léteznek külön ellenőrzési és nyilatkozattételi előírások a közösségen belüli készpénzforgalomra. Erről érdemes tájékozódni az utazás során érintett országok diplomáciai képviseletein. 

Hirdetés

ADATKEZELÉSI NAVIGÁTOR
Útmutató, szabályzat- és iratminták a cég adatvédelmi rendszerének kiépítéséhez

A hírlevélben közölt információk kizárólag a tájékoztatást szolgálják, nem minősülnek tanácsadásnak. Készült az Adonet.hu Zrt. közreműködésével.