Heti Online Magazin - 2018-09-18
Heti Online
Székhely: 7400 Kaposvár, Ezredév u. 1.
Telefon: +36-82-511-242 - E-mail: info@adonet.hu - Web: www.hetionline.hu
TARTALOM:
» Inkubációs szolgáltatások fejlesztésének támogatására lehet pályázni » GDPR csomag kis- és középvállalkozásoknak » A civil szervezetek szja 1%-os kedvezményezetté válása » Fontolgatják az online számla kiterjesztését » PM: pályázatot írnak ki a pénzügyi tudatosság erősítésére non-profit szervezeteknek
Inkubációs szolgáltatások fejlesztésének támogatására lehet pályázni

A mikro-, kis- és középvállalkozások 5 és 300 millió forint közötti összegre nyújthatnak be támogatási kérelmet, a megvalósításra rendelkezésre álló időtartam tevékenységtől függően legfeljebb 12 vagy 18 hónap.

Megjelent a Vállalkozói és ipari inkubációs szolgáltatások fejlesztésének támogatása című pályázati felhívás, melyre mikro-, kis- és középvállalkozások pályázhatnak október 17-től, a Gazdaságfejlesztési és innovációs operatív program (Ginop) keretében - közölte Rákossy Balázs, a Pénzügyminisztérium (PM) európai uniós források felhasználásáért felelős államtitkára.

A rendelkezésre álló keretösszeg 3 milliárd forint. A támogatásból lehetőség nyílik többek között vállalkozói inkubációs program, illetve ipari inkubációs szolgáltatást célzó programok kidolgozására, azok továbbfejlesztésére, valamint akár infrastrukturális fejlesztésre is. A mikro-, kis- és középvállalkozások 5 és 300 millió forint közötti összegre nyújthatnak be támogatási kérelmet, a megvalósításra rendelkezésre álló időtartam tevékenységtől függően legfeljebb 12 vagy 18 hónap.

A pályázati felhívás elsődleges célja olyan inkubációs tevékenységet folytató szervezetek támogatása, amelyek szolgáltatásaik fejlesztésével hozzájárulnak az új vállalkozások fejlődéséhez, továbbá képesek együttműködni más inkubátorokkal. Fontos, hogy összehangolt együttműködések valósuljanak meg egy adott régió nagyvállalatai, kis- és középvállalkozásai, szakképzési centrumai, valamint mérnökképzést biztosító felsőoktatási intézményei között, és hosszú távon fenntartható együttműködések szülessenek a vállalkozásokat támogató háttérinfrastruktúra biztosítására - emelte ki az államtitkár.

GDPR csomag kis- és középvállalkozásoknak

A GDPR megfeleléshez adunk egy adatkezelési szabályzatot, adatfeldolgzási szerződést, adatkezelési nyilvántartást, tájékoztatókat, formanyomtatványokat, szerkeszthető word formátumban. És mindehhez egy részletes kézikönyvet, amelyben pontokba szedve leírjuk, hogyan kell alkalmazni mintáinkat. Csomagunkkal önállóan elvégezhető a cég GDPR megfeleltetése. Ára: 25.400,-Ft Megrendelhető: info@cegmenedzseles.hu 

Adatkezelési Navigátor - Segédlet a cég adatvédelmi rendszerének kiépítéséhez

Ezen kiadvány kis- és középvállalkozások számára kíván segítséget nyújtani az EU általános adatvédelmi rendeletének (GDPR) való megfeleléshez.

Kiadványunkat tevékenységtől ágazattól függetlenül, egyaránt használhatják ipari, kereskedelmi, szolgáltató vállalkozások, gazdasági társaságok, egyéni vállalkozók.

Kiadványunkban összefoglalóan ismertetjük a GDPR rendelkezéseit, amelynek legfontosabb üzenete a vállalkozások számára, hogy az eddigieknél nagyobb prioritással kell kezelni a személyes adatok védelmét.

Áttekintjük a kis és középvállalkozások adatkezeléseit és azok szabályait, számba vesszük a vállalkozások GDPR megfelelésének feladatait. Ennek keretében egy szabályos intézkedési tervet, forgatókönyvet adunk, amely pontokba szedve tartalmazza, hogy a vállalkozásnak milyen intézkedéseket kell meghoznia ahhoz, hogy adatkezelését jogszerűen végezhesse. Mindehhez szabályzat, szerződés- nyilatkozat, nyilvántartás, tájékoztatás mintákat is adunk, amelyek adaptálásával elvégezhető a vállalkozás adatvédelmi rendszerének kiépítése.

A belső szabályozások, tájékoztatások teljeskörűek, így egy az egyben, külön kiegészítés nélkül átvehetők, de szerkeszthetők, felülírhatók, egyéniesíthetők is. A letölthető dokumentumok formátuma Word és Excel. Mintáink alkalmazását egy részletes használati útmutatóval is segítjük.

Adonet.hu Zrt.

A civil szervezetek szja 1%-os kedvezményezetté válása

2018. augusztus 31-től tölthető le a NAV internetes honlapjáról a 18EGYREG jelű adatlap, amelyet előzetes regisztráció céljából, 2018. október 1-jéig azon civil szervezeteknek kell - kizárólag elektronikus úton - benyújtaniuk a NAV-hoz, amelyek a 2019. rendelkező évtől igényt tartanak a rendelkező magánszemélyek által felajánlott szja 1%-os összegekre és még nem regisztráltak.

A regisztráció visszavonásig érvényes, ezért a jelen rendelkező évre érvényes regisztrációval rendelkező civil kedvezményezettnek* sem ez évben, sem a követő években nem kell ismételten benyújtania ’EGYREG jelű, így a 18EGYREG jelű adatlapot sem.

Az adatlap alapján történő előzetes regisztráció a kedvezményezetté válás feltétele. A szervezet a regisztráció évét követő évben, azaz a 2019. rendelkező évben részesülhet 1%-os felajánlásokban, válhat majd kedvezményezetté.

A NAV felhívja az érintettek figyelmét, hogy az adatlap benyújtására nyitva álló, 2018. október 1-jei határidő jogvesztő, elmulasztása esetén az adatlapban foglalt regisztrációs kérelem nem vehető figyelembe, a késedelem kimentésére sem igazolási kérelem, sem méltányossági kérelem nem terjeszthető elő. Az adatlaphoz az előzetes regisztrációt kérelmező szervezetnek mellékelnie kell a szükséges nyilatkozatokat, okiratokat, illetőleg igazolást.

A 2018. október 1-jei jogvesztő határidőt követően a 18EGYREG jelű adatlapot a NAV-hozmár regisztrált civil szervezetek alkalmazhatják arra, hogy bejelentsék a kiutaláshoz szükséges adataikban (a szervezet neve, székhelye, belföldi pénzforgalmi számlaszáma) bekövetkezett változásokat.

Fontolgatják az online számla kiterjesztését

Két és fél hónappal július elsejei indulása óta már jubilált is az online számlarendszer, múlt héten beérkezett ugyanis a tízmilliomodik számla az adóhivatalhoz. Az új online rendszer úgy mérhet jelentős csapást a feketegazdaságra, hogy közben a tisztességes vállalkozásoknak könnyebbséget és újabb megrendeléseket is hozhat - közölte Varga Mihály.

A pénzügyminiszter kijelentette: az e-szja után, amely ötmillió magánszemély válláról vette le idén a bevallás kitöltésének a nyűgét, most a vállalkozókon a sor. Az online számla bevezetésének egyik fő célja az volt, hogy az áfabevallási tervezetet is ki tudja majd ajánlani az adóhivatal - emelte ki a Varga Mihály. Hozzátette: ha a lehető legteljesebb körű szolgáltatás az elvárás, akkor a kisebb értékű számlákat is érdemes bevonni az online számlarendszerbe, jelenleg ugyanis csak a 100 ezer forintot elérő, illetve azt meghaladó áfatartamú számlák esetében kötelező az online adatszolgáltatás.

Az online számlázás bevezetésével nemcsak az államkassza járt jól, hanem a megbízható vállalkozások is - jegyezte meg. A csalárd vállalkozók a költségvetés mellett a tisztességes piaci szereplőket is jelentősen megkárosítják, hiszen a számlagyárak adóeltitkolásból származó árelőnye versenyhátrányt jelent számukra. Az adóhivatalhoz érkező számlaadatokat a kockázatelemzők azonnal megvizsgálják, és összevetve az egyéb rendelkezésre álló információkkal, könnyen kiszűrik a gyanús céghálókat, a fiktív számla-kiállítókat.

PM: pályázatot írnak ki a pénzügyi tudatosság erősítésére non-profit szervezeteknek

A pénzügyi tudatosság erősítésére hamarosan pályázatot írnak ki pénzügyi fogyasztóvédelemmel foglalkozó non-profit szervezeteknek 40 millió forint kerettel - jelentette be Balogh László, a Pénzügyminisztérium pénzügypolitikáért felelős helyettes államtitkár szerdán az "Okosan a Pénzzel" konferencián, Budapesten.

A helyettes államtitkár kiemelte, Magyarországon számos olyan nonprofit szervezet működik, amelyek már bizonyították, hogy pénzügyi információval, tanácsadással a lakosság széles körét el tudják érni, és hitelesen végzik tevékenységüket.

Balogh László felidézte, hogy a magyar kormány a lakossági pénzügyi tudatosságot előmozdító hétéves nemzeti stratégiát 2017 decemberében fogadta el.

A helyettes államtitkár a non-profit szervezeteknek tartott konferencián ismertette, hogy a 2023-ig tartó terv célja a köznevelési rendszeren belül a pénzügyi ismeretek terjesztése, a háztartások pénzügyi stressztűrő képességének erősítése, a körültekintő pénzügyi döntéseket támogató infrastruktúra kialakítása, az öngondoskodási szemlélet elterjesztése, a pénzügyi alapszolgáltatásokhoz való hozzáférés erősítése, a készpénzkímélő fizetési eszközök használatának ösztönzése, a körültekintő hitelfelvétel elősegítése.

Felmérések szerint Magyarországon a pénzügyi tudatosság bár javul, de még mindig gyenge pont a tervezés. Tipikus hiba, hogy a lakosság pénzügyi döntés előtt kevésbé van tisztában a mérlegelendő kockázattal, illetve lehetőségekkel - mondta Balogh László.

A pénzügyi tudatosság erősödése a makrogazdaságra is kedvezően hat, például a jelzálog hitelfelvételnél a kockázat és a lehetőség megfelelő mérlegelése esetén jelentős összeget lehet megtakarítani a futamidő alatt, ami a családoknál marad, és fogyasztásbővülést hozhat - mutatott rá.

A helyettes államtitkár szólt arról is, hogy a Pénzügyminisztérium, a Pénziránytű Alapítvány és a MasterCard kártyatársaság közösen 15 középiskolában kísérleti programot indított a pénzügyi tudatosság erősítésére. Ennek keretében egyebek közt lehetőséget teremtettek az érintett iskolában a szülők és diákok számára az elektronikus fizetésre.

Hirdetés

ADATKEZELÉSI NAVIGÁTOR
Útmutató, szabályzat- és iratminták a cég adatvédelmi rendszerének kiépítéséhez

A hírlevélben közölt információk kizárólag a tájékoztatást szolgálják, nem minősülnek tanácsadásnak. Készült az Adonet.hu Zrt. közreműködésével.